top of page

Útmutató a LinkedIn sikerhez: A 8 leggyakoribb kérdés a LinkedInnel kapcsolatban.

A LinkedIn a mai napig a legnehezebben értelmezhető csatorna a világon. Szokták hívni üzleti Facebooknak, álláskereső portálnak, és még sorolhatnám. Tényleg merőben más a működése, ezért sokaknak relatíve hamar kedvét szegi, így soha nem is tudják meg, hogy jó lett volna-e nekik a csatorna vagy sem.


Most a 8 leggyakrabban feltett kérdést hoztam el nektek a LinkedInnel kapcsolatban.


1. Vajon jó-e a LinkedIn-profilképem?


A puszta tény, hogy elgondolkozol azon, hogy a profilképed vajon jó-e, már jelent valamit.


  1. Nagyon fontos szempont, hogy minden esetben legyen feltöltve kép.

  2. Ha esetleg úgy dobtad fel, hogy azt gondoltad, „ez is megteszi”, akkor lehet, hogy érdemes újra egy pillantást vetned rá.


Válassz egy professzionális arcképet, vagy egy jó minőségű, jól megvilágított képet az arcodról, amely valóban úgy néz ki, mint ma Te, és használd a LinkedIn beépített fotóeszközeit, hogy megszabadulj minden olyan dologtól, ami nem hízelgő, furcsa vagy zavaró.


A kép üzleti ruházatban készüljön, és semmiképpen ne látsszon rajta, hogy mondjuk éppen a beach-en nyomod a szelfit, vagy bármilyen nem üzleti szituban vagy. Jól látszódjon rajta az arcod. Olyan képet válassz, amit az emberek könnyen megjegyeznek. Ne fáradj azzal, hogy a cég logóját a háttérbe próbáld bepréselni, ehhez nincs elég hely.


A fehér, szürke vagy sötét a lehető legjobb háttér, mert így az emberek az arcodra koncentrálnak, és ezek a színek jól illenek a LinkedIn színpalettájához. Ha nem tudsz dönteni, vagy csak egy külső véleményre van szükséged, akkor kérdezd meg a barátaidat, vagy akár nyugodtan engem is.



 2. Elég a magánprofil, vagy kell a céges is?


Erre a leggyakrabban azt szoktam válaszolni, hogy évekig ez csak egy „nice to have” dolog volt, de mára ez a „must have” kategória.


Az, hogy van céges oldalad, sok mindent kommunikál rólad. Mint például: még erre is gondolt, precíz, stabil, nagy, megbízható, átgondolt – a cég és mögötte a személy is.


Na persze, nem árt, ha jól is van beállítva a profilod, és vannak rajta követők és tartalmak is. Ha szükséged van rá, ebben is szívesen segítünk.


3. Kiket lenne érdemes bejelölnöm?


Mindenkit, aki számodra potenciális. Persze vannak végletek, és nem célszerű odáig elmenni, ha jót akarsz magadnak.


Erre mar született egy kifejezés: LIONS azaz LinkedIn Open Networkers (LIONS), tehát olyan LinkedIn-felhasználók, akik elsősorban a minél nagyobb hálózat kiépítésére koncentrálnak.


Kapcsolatépítési stratégiájuk nincs, így bárkivel és mindenkivel kapcsolatba lépnek. Ennek nincs értelme. Hiszen mit sem ér, ha sok kapcsolatod van, ha nem tudsz velük érdemben kommunikálni. Téged sem érdekelnek ők, és te sem érdekled őket. Az USA-ban tudsz 200 dollárért 5000 kontaktot vásárolni. Látszólag jól néz ki, de semmi értelme.


Olyan emberekkel vedd fel a kapcsolatot, akikkel hasonló üzletágban vagytok, szívesen üzletelnek veled, vagy munkavállalóként dolgoznál az adott céggel.





4. Küldjek üzenetet a jelölés mellé vagy sem?


Attól függ. Úgy szoktam elmagyarázni, hogy attól függ, hogyan építed fel a sales funneled (értékesítési tölcséred).


Ha egyből akarod tudatni a bejelölt személlyel a célodat, akkor írj neki. Ha inkább megvárod, hogy elfogadja-e a jelölésed, és utána írsz neki akár egy hosszabb bemutatkozást, azzal együtt, hogy milyen célból keresed, az is működőképes.


5. Posztoljak a LinkedInen?


A válasz: Naná, hogy igen!


Igen nagy rajongója vagyok a LinkedInen történő posztolásnak. Azzal, hogy arról írsz, amit tudsz vagy érzel, többdimenziós portrét festesz, és elkötelezettséget keltesz.


Lehet, hogy az embereknek tetszik, amit írsz, vagy nem értenek egyet a nézeteiddel, de a világ legnagyobb szakmai fórumán való nyilvános írói tevékenység előnyei messze felülmúlják a hátrányokat.


A LinkedInen való posztolás még mindig nagyszerű módja annak, hogy felépítsd a profilodat, megtaláld a hangodat, és hatást gyakorolj a közönségedre.


Azt tanácsolom az ügyfeleimnek, hogy mozgassák szellemi izmaikat – kezdjenek el írni.


6. A vevőim mekkora számban vannak fent a LinkedInen?


Talán a leggyakoribb kérdés, hogy vajon a vevőid mekkora számban képviseltetik magukat a LinkedInen.


Főleg akkor nagyon fontos ez, ha meg akarod tudni, hogy megéri-e bele időt, energiát, pénzt invesztálni vagy sem.


A LinkedInnek ma Magyarországon kb. 1,2 millió felhasználója van. Ami amúgy nem rossz.

De ha spéci üzletágban vagy, akkor mindenképpen érdemes elemezni. (Díjmentes elemzés) Ha külföldre adsz el, relatíve „nyert ügyes” vagy, hiszen a világ bármely pontjára tudsz presales-elni a LinkedIn segítségével.


A leggyakoribb szakmák Magyarországon, amelyek itt képviseltetik magukat, a HR, az IT, valamint a coachok, marketingesek. Ha ezek közül valamelyik a vevőkörödbe tartozik, akkor a LinkedIn tuti csatorna. Ha nem, akkor kérj rá egy elemzést!


7. Mi egy All Star profil?


A LinkedIn különböző kategóriákba sorolja a profilokat, annak megfelelően, hogy mennyire vannak kitöltve. Alapesetben egy profilt 76 szempont alapján lehet beállítani, de már közel egy tucat után All Star lesz a profilod.


Az All Star tehát nem más, minthogy a profilod „sikerre” optimalizált. A LinkedIn szerint azok a felhasználók, akik legalább All Star szinten kitöltik a profiljukat, 40-szer nagyobb valószínűséggel kapnak megkeresést. Ha szeretnéd, hogy beállítsuk a tiédet, ne habozz megkeresni minket.


8. Mekkora posztelérés számít jónak?


Ezt elég nehéz megítélni, viszont mivel több száz ügyfélprofilt kezeltünk már, több tucat üzletágból, elég jó összehasonlítási alapunk van.


Egy átlagos poszt, ahol a követők száma 500 körül van, átlagosan durván 400-1000 elérést produkál.


1000 kapcsolattal ugyanez a szám 700-1800 közt van.


Sales in LinkedIn Workshop


Ha szeretnél esélyt adni a LinkedIn értékesítésre, gyere el a következő workshopunkra:



Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page